Ticketinformatie Zuid-Afrika

Waar krijgt u mee te maken wanneer u een ticket Zuid-Afrika boekt bij In stijl? Informatie over tickettoeslagen, betalingen en bagage vindt u op deze pagina. 

Tickettoeslagen

Bij het boeken van vluchten, en dus ook voor uw ticket naar Zuid-Afrika, geldt een substantieel aantal heffingen. Vanaf 1 april 2007 zijn alle onderstaande, onvermijdbare, heffingen opgenomen in de totaalprijs zoals vermeld op deze website. In onze email offertes treft u tevens een uitsplitsing van dit totaaltarief. Dit is belangrijk want de autoriteiten en / of luchtvaartmaatschappijen behouden het recht belastingen en heffingen alsnog aan te passen. Onze site-totaaltarieven geven de op het moment van publicatie bekende situatie weer en worden regelmatig aangepast.

Luchthavenbelastingen, veligheidsheffingen en brandstofheffingen:
Dit zijn de kosten van de luchthaven van vertrek, van overstap en luchthaven van aankomst. Verder zijn er de kosten van veiligheidsmaatregelen op deze luchthavens, het beperken van geluidsoverlast voor omwonenden en de (extra) kosten voor brandstof die de luchtvaartmaatschappij rekent. Het totaalbedrag aan heffingen is onder voorbehoud van wijzigingen omdat dit door lokale overheden en maatschappijen eenzijdig wordt vastgesteld. Het is dus mogelijk dat na boeking een toeslag wordt opgelegd. Genoemde heffingen gelden voor alle reizigers, soms baby’s tot en met 1 jaar uitgezonderd. Ze kunnen variëren in bedrag van € 150 tot € 400 per persoon afhankelijk van maatschappij, stad van bestemming en eventuele tussenstops.

Vluchtverzekering:
Door de vluchtverzekering van onze partner Airtrade (€ 4 per ticket) is de SGR dekking (bij failliet gaan leverancier) ook van toepassing op vluchten.

Ticketingkosten:
Wie een vlucht boekt, via internet of reisbureau, betaalt altijd ticketingkosten: de kosten die gemoeid zijn met het uitgeven, betalen en versturen van de tickets en welke door de airline of boekingssite in rekening worden gebracht. Dit is een bedrag van € 15 per persoon.

Servicekosten vluchtboeking

Omdat in Nederland veelal vluchten voor de inkoopprijs worden verkocht, rekenen wij (conform alle andere ANVR-reisbureaus), een servicebijdrage voor het uitzoeken, optimaliseren en boeken van vluchten. Voor een vlucht op maat, passend bij de reis die u wilt samenstellen, is dit een bedrag van € 20 per persoon en maximaal € 40 per boeking.


Betaling

De luchtvaartmaatschappijen verlangen van ons binnen enkele dagen een volledige betaling. Nadat de vlucht is ingeboekt ontvangt per email een factuur, welke gewoon per bank of giro kan worden voldaan. Voor de kosten van het landgedeelte geldt uiteraard dat u 15% aanbetaalt en twee maanden tevoren het restant overmaakt. Soms moet een ticket voor een speciaal of actietarief zelfs binnen een termijn van 24 tot 96 uur betaald zijn en zijn de eventuele annuleringskosten hoog. Een annuleringskostenverzekering kan problemen voorkomen.


Uw (e)-ticket

Bijna alle maatschappijen zijn al over gegaan naar electronische tickets. Bij een e-ticket zijn alle gegevens opgeslagen in het reserveringssysteem van de maatschappij. U ontvangt na het boeken een A4-'tje met een reserveringsnummer en vluchtschema. Het verschil tussen een e-ticket en een regulier ticket, is dat het laatste een waardedocument is. Een e-ticket is alleen een bevestigingsnummer. Mocht u het verliezen, dan is een kopie zo geregeld. We boeken e-tickets waar mogelijk. Voor papieren tickets kan, als ook een e- ticket beschikbaar is, een toeslag worden berekend. Uw papieren tickets laten klaarleggen op Schiphol kan ook, dit kost € 15 per ticket. De tickets liggen dan klaar bij de Service Wings Balie in vertrekhal 2, vlakbij de KLM-balie.


Aan boord

Een non-stop vlucht is zonder enige tussenlanding, een directe vlucht betekent niet overstappen, maar er kan wel een (technische) tussenstop worden gemaakt. Een 'stop-over' is een stop van meer dan 24 uur of meerdaagse onderbreking van de vlucht. Soms wordt een vlucht uitgevoerd door een andere maatschappij, waarmee de maatschappij in internationaal verband samenwerkt. Is dit tevoren bekend, dan informeren we u hierover. Als u lang in het vliegtuig zit is het belangrijk alert te zijn op trombose.


Vluchtverzekering

De laatste jaren is het aantal luchtvaartmaatschappijen dat in financiële moeilijkheden is gekomen aanzienlijk geweest. Om te voorkomen dat klanten die een vliegticket boeken bij het failliet gaan van een luchtvaartmaatschappij hun geld kwijt zijn, heeft Kenia In stijl de ´Vliegticket verzekering´. Zo bent u ervan verzekerd dat u uw geld terugkrijgt bij een faillissement van een luchtvaartmaatschappij, tot een maximum van € 2.000 per ticket. U vindt de verzekeringsvoorwaarden hier.


Inchecken, stoelreservering en maaltijden

Soms kunt u met het ticketnummer al voor vertrek naar Schiphol inchecken op de website van de maatschappij. Ook het zelf maken van een stoelreservering is bij steeds meer maatschappijen mogelijk, bij boeking of vanaf een bepaalde periode voor vertrek. Op dit moment gaat het onder andere om KLM, Cathay Pacific en British Airways. Andere maatschappijen zullen hierin volgen. Kinderen, baby's en minder validen mogen geen stoelen bij de uitgangen boeken. Ook een maaltijdvoorkeur is vaak zelf via de website van de airline op te geven.


Vluchttijden en herbevestigen

De exacte vluchttijden staan in het ticket vermeld en kunnen afwijken van eerder opgegeven tijden. Eventuele wijzigingen door de luchtvaartmaatschappij zijn voorbehouden. Controleer deze dan ook tijdig. Vluchten moeten soms worden herbevestigd bij de luchtvaartmaatschappij, en wel 72 uur voor vertrek van de terug- of doorvlucht. Wij adviseren dit altijd te doen. Wanneer u op de heen- of terugreis een stopover maakt, let er dan op dat u herbevestigt voor u aan de nieuwe vlucht begint. Doorgaans belt u ter plaatse met het lokale kantoor en krijgt u een bevestiging door. De verantwoordelijkheid tot herbevestigen ligt bij de reiziger. Onze lokale agent kan hierbij, tegen een geringe vergoeding, ook behulpzaam zijn. Veelal belt u zelf vanuit hotel met de reserveringsafdeling van de luchtvaartmaatschappij. De receptie heeft of zoekt het telefoonnummer voor u op (gezien veelvuldige wijzigingen is dit door ons of de luchtvaartmaatschappij niet bij het ticket op te geven).


Bagage

Per persoon mag in de economy klasse twintig kilo bagage worden meegenomen. Er is geen beperking ten aanzien van het aantal stuks op uw vlucht. Daarnaast mag er, onafhankelijk van de klasse waarin u reist, één stuk handbagage worden meegenomen. Dit moet onder de stoel of in de bagagebak passen en heeft een maximale afmeting van 50 x 40 x 25 centimeter en mag niet zwaarder zijn dan zeven kilo. Informatie over tarieven en voorwaarden voor afwijkende bagage en eventueel overgewicht is van tevoren op te vragen. U bent verplicht alle bagage van binnen -en buitenkant van naam en adres te voorzien.


Persoonsgegevens

Zuid Afrika In stijl houdt zich aan de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Echter, als gevolg van internationale wetgeving zijn luchtvaartmaatschappijen verplicht lokale autoriteiten toegang te geven tot passagiersgegevens. Klik hier voor een overzicht van de reisvoorwaarden die Reis In stijl hanteert.


Administratiekosten Zuid Afrika In stijl bij aanpassingen aan het ticket

- Naamswijziging in boeking: € 15 per persoon (plus eventuele berekend door de luchtvaartmaatschappij)
- Overige wijzigingen waarbij een nieuw ticket moet worden gemaakt: € 20 per persoon (plus eventuele berekend door de luchtvaartmaatschappij)
- (Deel)annulering, boven de annuleringskosten van de luchtvaartmaatschappij: € 20
- Verwerking terugbetaling: € 15 per persoon
- Toch een papieren ticket wanneer e-ticket beschikbaar is: € 35 per persoon


Terug naar de vluchtenpagina

Deel deze pagina: